Google bude žádat prokázání totožnosti kupců volebních reklam

Minulý týden v pátek společnost Google uvedla, že podnikne kroky k prověření, zda mají lidé nebo organizace povoleno koupit politickou reklamu, a to tak, že je požádá o důkaz, že jsou skutečně tím, čím tvrdí. Bude například žádat politický akční výbor o identifikační číslo zaměstnavatele, nebo vyžadovat po jednotlivci identifikaci vydanou vládou spolu s číslem sociálního pojištění.
google vyhledávací stroj.png
V říjnu loňského roku Google zveřejnil, že Internet Research Agency, ruská společnost obviněná ze zásahů do amerických prezidentských voleb v roce 2016, utratila v průběhu volebního cyklu téměř 5 000 dolarů za nákup online reklamy. Zákony ve Spojených státech omezují zahraniční subjekty v uveřejňování reklamního obsahu souvisejícího s volbami.

Nová pravidla se budou vztahovat na reklamy představující kandidáty na federální pozice nebo úřadující politiky. Pravidla se naopak nemají vztahovat na kandidáty na pozice v rámci jednotlivých států nebo místních úřadů, a ani na reklamy na politicky ožehavé otázky, tedy témata, která zahraniční agenti využívali ke štěpení amerických voličů před volbami v roce 2016. "Učíme se z těchto změn a naší pokračující spolupráce s vůdci a odborníky v této oblasti a budeme usilovat o zvýšení transparentnosti politicky problémových reklam a o rozšíření našeho pokrytí na širší okruh voleb," řekl Kent Walker, první viceprezident společnosti Google.
otisk prstu.jpg
Google a Facebook, dvě dominantní síly v online reklamě, zpřísňují pravidla pro volební reklamy a politici a zodpovědné orgány budou pečlivě sledovat, zda nemohou být tyto platformy opět využity pro dezinformační kampaně. Společnost uvedla, že zvažuje rozšíření nových pravidel i do dalších zemí. Google plánuje zahájit proces prověřování totožnosti politických inzerentů koncem května a uvedl, že nová politika vstoupí v platnost 10. července.