Funkci automatického parkování dnes nabízí výrobci automobilů skoro do každého nového vozu, většinou za příplatek. Řidiči tuto výbavu do vozu chtějí, ale moc jí nevěří a raději spoléhají na sebe. A samozřejmě, i když používají parkovací kamery, občas dojde ke kontaktu s druhým vozidlem, oproti automatu, u kterého se to nestává. Je celá řada parkovacích systémů, ale v zásadě fungují na stejném principu.
Když tedy řidič aktivuje systém samočinného parkování, začne vůz bočním senzorem měřit prostor vedle auta a hledat během pomalé jízdy mezeru. Pokud se v řadě stojících aut objeví volné místo dostatečně velké, systém to řidiči oznámí a dává pokyn k zařazení zpátečky. A právě tím je celý parkovací manévr spuštěn, vozidlo si přebírá řízení. Samo točí volantem a pomocí senzorů parkuje do místa. Na řidiči zůstává ovládání pedálů, ale kdykoliv může převzít řízení pouhým otočením volantu nebo stisknutím tlačítka, tím deaktivuje asistenta a může dokončit parkovací manévr sám.
Tyto parkovací systémy fungují dnes již velmi spolehlivě, automobilky je stále vylepšují a zdokonalují. Řidič kolikrát ani nemusí sedět v autě, může vystoupit a parkovací manévry ovládat chytrým telefonem. Toto se hodí také při parkování do garáže a na vyhrazená místa třeba u kanceláří. Auto umí z garáže a jiných míst i samo vyjet. To je velice vhodné například u parkování v garážích, které jsou poněkud stísněné a chybí v nich dostatek prostoru pro výstup a nástup do auta. V takovém případě stačí použít dálkové ovládání na otevření a zavření vrat vaší garáže a aktivovat parkovacího asistenta. Možná se vám bude zdát, že se mladí řidiči dnes nemusí tolik snažit a raději spoléhají na tyto vymoženosti, ale některá dnešní vozidla poskytují výrazně horší výhled a to si samozřejmě automobilky uvědomují.
Takovéto parkovací asistenty považujeme za krok vpřed, podobně jako další vylepšování našich automobilů a tak nezbývá, než si na tyto služby pomalu zvykat.