General Motors sází při výrobě levnějších a lehčích součástek na 3D tiskárny


V loňském roce společnost oznámila ambiciózní plán na přidání 20 nových elektrických baterií a palivových článků do své produktové řady, a to do roku 2023. Výkonná ředitelka, Mary Barra, dala investorům odvážný slib, že detroitská automobilka bude do roku 2021 prodávat elektromobily. Možnost tisknout lehké díly by mohla být přelomovým momentem pro průmyslovou sféru elektrických vozidel. Vzhledem k obavám spotřebitelů ohledně omezené škály elektromibilů je tato hlavní překážkou jejich masového zavádění. Snížení spotřeby paliva by však jejich rozšíření mohlo pomoci.
general motors
GM v tomto týdnu předvedla 3D tištěnou sedadlovou podpěru z nerezové oceli, vyvinutou technologií firmy Autodesk, která využívá algoritmy umělé inteligence pro rychlou analýzu návrhů součástek. Použitím konvenční technologie by součástka vyžadovala osm komponentů a několik dodavatelů. S novým systémem však tvoří podpěru sedadla jedna část, která připomíná cosi mezi abstraktním uměním a sci-fi filmy, jelikož je o 40 % lehčí a o 20 % silnější. Jiní výrobci, jako General Electric, také zdokonalili používání 3D tiskáren ve výrobě. Jeden z rivalů GM, Ford Motor, v loňském roce uvedl, že testuje 3D tisk lehkých dílů pro hromadnou výrobu.
součástka motoru
GM už roky používá 3D tiskárny pro výrobu prototypových součástek, avšak Kevin Quinn, ředitel pro aditivní konstrukce a výrobu, uvedl, že do jednoho roku by tyto nové 3D tištěné díly měly proniknout do vrcholových oblastí motorsportu.GM zároveň doufá, že v horizontu pěti let bude vyrábět tisíce až desetitisíce součástek, podle toho, jak bude technologická úroveň stoupat. Výrobní průmysl založený na 3D tisku usiluje o masovou výrobu a snaží se řešit problémy spojené především s robustností autodílů. A sama GM bude podle slov svých představitelů vytvářet neustálý tlak na konkurenci v oblasti 3D tisku.